افزایش ترافیک در غرفه نمایشگاه های تجاری از دغدغه های غرفه داران و شرکتهاست. افزایش ترافیک در غرفه به معنای حضور بیشتر مشتری و در نتیجه فروش بیشتر و نهایتا سود بیشتر است. با ایجاد سرگرمی در غرفه نمایشگاهی توجهات به سمت غرفه مان هدایت و در نتیجه ترافیک در اطراف غرفه بطور محسوس افزایش می یابد. پس از این طریق مشتریان و مخاطبین بیشتری در مقابل پیام های تبلیغاتی کالا یا خدمات مان قرار میگیرند. بازاریابان و تیم کارمندان فروش باید بیشترین بهره برداری را از این ترافیک داشته باشند. بنابراین غرفه هایی در جذب مشتری بیشتر موفق تر خواهند بود که ایده هایی جدید و خلاقانه داشته باشند. در نمایشگاه ها روش های مختلفی برای جذب مشتری بیشتر بکار برده می شود. برخی از این روش ها عبارتند از : استفاده از نور پردازی و جلوه هایی که با نور تولید میشوند، استفاده از سطوح گرافیکی بزرگ مانند پاپ آپ استند یا اسپیس فریم جهت نصب بنر، بازی های مرتبط، سرگرمی های خلاقانه.
بعضی از شرکت ها و صنایع برای جذب بیشتر بازدید کنندگان اقدام به برگزاری بازی یا سرگرمی زنده در غرفه می کنند و شاهد ترافیک در اطراف غرفه هایشان هستیم. روش های جذب مخاطبین از طریق سرگرمی و بازی در حال تبدیل شدن به یک پروموشن و استراتژی فروش است. این سرگرمی ها می تواند به انحاء مختلف با توجه به فرهنگ و آداب مناطق مختلف متفاوت باشد. برخی از بهترین نمونه ها عبارتند از: برگزاری مسابقات، ایجاد غرفه بازی و سرگرمی،اجرای موسیقی زنده، تردستی و شعبده بازی ، بازی های مجازی با هدست در حوزه های گردشگری، ورزشی مانند َشنا، اسکی ، پرواز.
استفاده از حضور هنرمندان، ورزشکاران و چهره های سرشناس یا حتی پخش فیلم های تبلیغاتی آنان از طریق LED در غرفه نوع دیگر از ایجاد جذابیت برای بازدید کنندگان است که منجر به موفقیت بیشتر در زمینه افزایش فروش و جذب مشتری می شود. همکاری هنرمندان با تجربه اهم از خواننده، کمدین، بازیگر سینما و تلویزیون و یا ورزشکاران مشهور و معروف با تیم فروش و برندینگ شرکت، اثرگذاری بالایی دارند و برند و اطلاعات محصول به بهترین شکل به بازدید کنندگان منتقل می شود. با این روش بسیار زیرکانه باعث ماندگاری خیلی بیشتر پیام های تجاری_تبلیغاتی در ذهن خودآگاه و ناخودآگاه مشتریان خواهیم شد. نکته اساسی و رمز موفقیت در این روش، ایجاد جاذبه در بینندگان غرفه نمایشگاهی و انتخاب یک مفهوم خاص و منحصر به فرد است. استفاده از فردی جذاب و دارای محبوبیت مکمل موقعیت شرکت شما در بین شرکت های رقیب است و از این رهگذر تیم فروش و کارمندان غرفه به جذب بیشتر مشتری و مخاطبین می پردازند. کارمندان و کارکنان غرفه، بازدید کنندگان را تشویق به شرکت در مسابقه می کنند. این فعالیت جذاب و از نظر بازدید کنندگان بیاد ماندنی، روشی برای برقراری ارتباط و ایجاد روابط با مشتریان بالقوه است.
سرگرمی های منحصر به فرد و جذاب به بازدید کنندگان اجازه می دهند به غرفه تان وارد شده و یک ذهنیت خوب و مثبت از شرکت بسازند. لحظات لذت بخش همیشه بیاد ماندنی هستند پس باید در غرفه نمایشگاهی مان آن را برای مشتری بوجود بیاوریم. باید روشی اتخاذ شود تا بازدید کنندگان نقاط قوت و کیفیت محصول و تمایز آن با محصول رقبا را بیاد داشته باشند پس ضروری است که سرگرمی های انتخاب شده در راستای پیام تجاری محصول مان باشد تا به فروش بیشتر شرکت در نتیجه سود بیشتر برای شرکت منجر شود.
مدیران شرکت گزارش بازخورد استفاده از روش سرگرمی را با گزارش های بازخوردی که از مشتریان و مخاطبین نمایشگاه قبلی در دست دارند مقایسه و ارزیابی نمایند و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند. همچنین رضایت مشتریان از سرگرمیی که برگزار نمودید را بازبینی کنید. سطح رضایت تیم فروش و کارکنان هم از ترافیک بوجود آمده مورد ارزیابی قرار گیرد. قطعا پس از ارزیابی به نتیجه مثبت این روش اذعان خواهید نمود.
حال چه باید کرد؟ نمایشگاه بعدی در پیش است پس باید برنامه ریزی بهتری داشته باشیم. می توانیم با یک گروه هنری یا بازی سازی مشورت کنیم تا این بخش را به آنها بسپاریم و در مورد پیشنهادات آنها بحث و تبادل نظر کنیم. فاکتور بسیار اساسی و مهم کارکنان شرکت مستقر در غرفه هستند که باید آموزش ببینند تا هماهنگی های لازم جهت به حداکثر رساندن فروش کالا یا خدمات از طریق برگزاری سرگرمی انجام شود. این روش باید همراه با تمرین باشد. ممارست تیم بازار یاب و فروش حایز اهمیت است و باید بدانند چه زمانی پیام فروش را منتقل کنند و زمان مناسب سرگرمی در غرفه کی است. تیم فروش و بازار یابان و کارمندان شرکت باید پتانسیل خرید هر بازدید کننده را مشخص نمایند و اطلاعات ارزشمند بدست آمده را برای پیگیری به بخش های مربوطه ارجاء دهند.