داشتن یک استراتژی فروش قوی ، نیمی از موفقیت بازاریابی محصولات و خدمات را در بر می گیرد. بخش دیگر ایجاد بستر مناسب جهت جذب مشتریان بالقوه به سمت غرفه نمایشگاهی مان و ایجاد یک غرفه زیبا و فریبنده با استفاده از سازه های نمایشگاهی قابل حمل است و ساخت غرفه نمایشگاهی میباشد.
اغلب کسب و کارها و شرکت ها غرفه نمایشگاهی خود را با همان عناصر طراحی که در بروشورها و کاتالوگ ها استفاده شده است را در طراحی غرفه نمایشگاهی بکار می برند. و با قرار دادن کنار هم این پیام ها سعی در فروش محصولات خود دارند و در نتیجه در نمایشگاه های تجاری انبوهی از غرفه های شبیه بهم و تکراری را ملاحظه می کنیم..
غرفه شما در نمایشگاه تجاری نیازی به متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید چیزی که شما میفروشید را ندارد و این کار تیم فروش شما است. در عوض باید یک پیام قدرتمند و غیرقابل مقاومت را که چشم اندازی زیبا و خیره کننده دارد در پاپ آپ نمایشگاهی لحاظ کرد، طوری که مشتریان و بازدید کنندگان را وادار به ایستادن جلوی غرفه نمایشگاهی تان و پرسیدن سوال از تیم فروش نماید .
در این جا شرح می دهیم چگونه یک غرفه نمایشگاهی تجاری غیر قابل مقاومت را طراحی و ایجاد نمایید تا هر چه بیشتر در رونق کسب و کار شما تاثیر مثبت بگذارد و دانش تیم فروش شما برای فروش بیشتر بهبود ببخشد.
نمایش بزرگ تجاری یک شبه ساخته نشده است
اگر فرآیند طراحی غرفه نمایشگاهی خود را به دقیقه آخر موکول کنید، یک نمایشگاه فراموش نشدنی را به پایان خواهید رساند. چرا ? از آنجا که حتی یک نمایش بزرگ تجاری ارزش بسیار کمی دارد وقتی که به عنوان بخشی از پیام کلی بازاریابی شما طراحی نشده باشد. برنامههای تجاری نیازمند یک استراتژی کلی هستند. این به این معنی است که طراحی نشان تجاری شما باید یکی از بخشهای زیادی در ماشین بازاریابی شما باشد، نه ابزاری که جداگانه مورد استفاده قرار گیرد.
شروع به برنامهریزی برای نمایش کسب و کار شرکت تان جزئی از شروع برنامهریزی برای نمایشگاه به عنوان کل است.
طرحی برای برجستهتر کردن غرفه نمایشگاهی خود ارائه دهید
زمانی که برای اولین بار در یک نمایشگاه تجاری شرکت میکنید، احساس می کنید که در یک نقطه ضعف هستید. وقتی برای اولین بار در نمایشگاه تجاری شرکت مینمایید در واقع یک مزیت مفید نسبت به رقبای خود خواهید داشت. شما وسوسه نمیشوید که برای برپایی غرفه نمایشگاهی تان با ریسک سر و کار داشته باشید. بسیاری از شرکت کنندگان در نمایشگاه های تجاری محافظهکار هستند. به خصوص وقتی که این امر به برنامههای تجاری مربوط میشود.پرداخت هزینه های بالا برای اجاره فضای کف بیشتر، ریسک نمودن بر روی یک غرفه نمایشگاهی که دید بهتر و چشمنواز تری دارد، چیزی است که بسیاری ازشرکت ها مایل به انجام آن نیستند.
استفاده از رنگ به نفع شما
دلیلی وجود دارد که McDonald رستورانهای خود را با استفاده از قرمز و زرد تزئین میکند – آنها چشم را میگیرند و فورا توجه شما را جلب میکنند. با اینکه ممکن است نمیخواهید نمایش شما قرمز و زرد رنگ باشد، میتوانید از رنگهای برجسته دیگر برای جلب توجه شرکت کنندگان بدون به خطر انداختن نام تجاری خود استفاده کنید.
رنگها مانند قرمز عمیق چشم را برق میزنند و به شما حس انرژی میدهند که دیگر غرفه ها ممکن است فاقد آن باشند. رنگهایی مانند نارنجی در میان انبوهی از طراحی مطلوب ظاهر میشوند و به نمایش شما نگاهی میاندازد که نشاندهنده ارزش است. از طرف دیگر، رنگهای صورتی یا بنفش را می توان به ترتیب برای اشاره به آرامش و تجمل استفاده کرد.
رنگهای مختلف تاثیرات بسیار متفاوتی روی ذهن دارند و میتوانید از رنگهای ویژهای استفاده کنید تا بر روی مخاطبین خود در یک نمایش تجاری تاثیر بگذارید.
سیاه باعث میشود که جایگاه شما به نظر سنتی، آمرانه و منحصر به فرد برسد
بنفش رنگ شما را شیک، شیک و گرانقیمت میکند.
رنگ زرد باعث میشود که غرفه شما ضروری به نظر برسد ، اما به عنوان ” زرق و برق ” در نظر گرفته میشود.
قرمز باعث میشود که جایگاه شما قوی، پر انرژی و قابلتوجه به نظر برسد.
آبی باعث میشود که جایگاه شما آرام، خالص و راحت باشد
رنگ سبز باعث میشود که جایگاه شما طبیعی، هماهنگ، و قابلاعتماد باشد.
صورتی باعث میشود که غرفه تان به نظر شیرین، آرامشبخش، و آرامبخش به نظر برسد
رنگ نقش مهمی در طرحریزی نوع پیامی دارد که کسب و کار شما میخواهد ارسال کند، و انتخاب رنگی که تعادل مناسب ایجاد می نماید بین جلب توجه مشتریان و حمایت از برند شما یک تصمیم مهم است.
به یاد داشته باشید که اغلب رنگهای روشن برای بهتر دیده شدن است و رنگ های تیره تر بیانگر قدرت و قدمت شرکت است و بیش از حد سنتی شناخته میشود.
نمایشگاه خود را در حرکت قرار دهید
نمایشهای دیجیتالی میتواند یک ابزار قدرتمند برای جذب حضار به غرفه تجاری شما باشد. اگر یک ویدئوی کوتاه بازاریابی دارید که چشم اندازهای آینده را نشان می دهد، آن را بر روی یکی از LCD بگذارید تا مردم را به سمت غرفه نمایشگاهی تان جلب کنید. آلبرت دروس، متخصص ارتباطات غیر کلامی، نشان داده است که بیش از ۹۳ درصد ارتباط ، غیر کلامی است. مغز انسان با قدرت بیشتری به تصاویر و فیلمها نسبت به متن پاسخ میدهد و حرکت کامل فرصتی بزرگ برای کسب و کار شما برای جلب توجه مخاطبان است. درست مانند یک تجارت بین اقتدار و توجه به انتخاب رنگ. استفاده بیش از حد برروی حرکت میتواند به ماشین تجاری شما آسیب برساند. به ویدیوهای ساده بچسبید که در معرض دید عابران نمایش داده میشوند نه خیلی پیچیده.
از تصاویر به نفع خود استفاده کنید
تصاویر ابزار بسیار موثری برای جذب مخاطبین شما هستند. مغز انسان تصاویر را ۶۰،۰۰۰ برابر سریعتر از متن پردازش میکند و به شما قدرت ارسال یک پیغام مفصل را در عرض چند ثانیه میدهد در حالی که ارسال پیام با استفاده از متون نوشتاری بسیار طولانیتر است .درست مانند رنگهای مختلف، تاثیر بر نحوه ادراک شرکت تان دارند.
بعنوان مثال فرض کنید که در یک نمایش تجاری ساختمان هستید. یک نمایشگاه تجاری که در آن شرکت کنندگان در همه سطوح هستند از جمله طراحی، ساخت و ساز و فروش. به عنوان یک غرفه دار میتوانید از تصاویری که به طور انتخابی بخش خاصی از شرکت کنندگان برنامه تجاری را هدف قرار میدهند ، استفاده کنید:
اگر یک شرکت ساخت و ساز یا شرکت طراحی و فروش ساختمانهای اداری و تجاری و مسکونی را هدف قرار میدهید، می توانید از تصاویر آسمان خراشها و بلوکهای آپارتمانی سود ببرد. اگر یک آژانس املاک و مستغلات به طور خاص توسعه دهندگان مسکونی را هدف قرار میدهد، میتوانید از تصاویر خانههایی که فروخته شده اند، استفاده کنید تا تصویری از موفقیت فروش در ذهن مخاطبین ایجاد کنید. استفاده از تصاویر به این شکل ممکن است ساده به نظر برسد، اما این یک واقعیت است که در بسیاری از نمایشگاه های تجاری استفاده از تصاویر در یک پاپ آپ نمایشگاهی ساده که متن زیادی نداشته باشد، اجتناب میکنند. یک استراتژی هدفمند و تاثیرگزار دیگر استفاده از تصاویر مخاطبین هدف در پاپ آپ نمایشگاهی است. این مورد به خصوص در صورتی موثرتر خواهد بود که محصولی با هدف یک جمعیت خاص داشته باشید. اگر شرکت شما ارائه دهنده خدمات بازنشستگی است، از تصاویر بازنشستگان استفاده کنید که از زندگی خود لذت میبرند تا تصویری که مخاطب شما به دنبال آن است را به تصویر بکشد. اگر شرکت شما خدمات توریستی ارائه می دهد،میتوانید از تصاویر افرادی که در حال سوار یا پیاده شدن از هواپیما هستند،استفاده کنید. اگر شرکت شما خدمات آموزشی را برای دانشجویان دانشگاه ارائه میدهد، میتوانید از تصاویر فارغ التحصیلان خوشحال برای ترسیم تصویری از موفقیت تحصیلی استفاده کنید. افراد به شدت به تصاویری که میتوانند با آنها آشنا شوند واکنش نشان میدهند، و یا تصاویری که به عنوان آرمانی نگاه میکنند. نشان دادن نتیجه نهایی محصول یا سرویس شما یکی از بهترین روشها برای ایجاد یک واکنش عاطفی است.
نقطه فروش منحصر به فرد خود ( USP ) را مشخص کنید
USP چیزی است که کسب و کار شما بهتر از هر کدام از رقبایتان است و انگیزه اصلی برای آینده شما را در رقابت در نظر میگیرد.
زمانی که در یک محیط رقابتی کمتر به مشتریان خود بازاریابی میکنید، نقطه فروش منحصر به فرد تان چندان مهم نیست. زمانی که در یک محیط رقابتی بسیار رقابتی هستید، با این حال، متمایز کردن کسب و کار خود از رقبایتان ضروری است.
شرکت کنندگان در نمایشگاههای تجاری با پیشنهادهای شرکتهای مختلف بمباران میشوند و اغلب با صدها کارت ویزیت بروشور و کاتالوگ خارج میشوند. مگر اینکه صفحه نمایش شما USP تان را آشکار کند، شما به شکل یک چهره فراموش نشدنی دیگر در میان جمعیت به نظرخواهید رسید. ویژگیهای کلیدی غرفه، برای مثال محصولات و یا پیغامهای بازاریابی که بر منافع شما، در جلو و مرکز نمایش شما تاکید دارند ، قرار دهید. شما تنها چند ثانیه وقت دارید تا تاثیر بگذارید – آنها را با استفاده از نقاط فروش منحصر بفرد خود بشمارید. جنبه کلیدی این مساله مزایای بازاریابی به جای ویژگیها است. نمایش شما باید مزایای محصول و یا سرویس شما را در مکان مرئی قرار دهد و ویژگیها را در بروشورها و سایر موادی که ممکن است با آنها باقی بماند لیست کنید.
تمایز قائل شدن از رقیب تان ضروری است .
بازاریابی و نام تجاری را به طور مستقیم با هم ترکیب کنید
بهترین نمایش تجاری، بدون زحمت، بازاریابی مستقیم و نام تجاری برای معاملات نزدیک در برنامه و در آینده است. در حالی که تمرکز روی غرفه نمایشگاهی شما باید جذب بازدیدکنندگان باشد، افزایش آگاهی نسبت به برند یک تمرکز ثانویه عالی است. دقت کنید که غرفه تان ، نام شرکت، لوگو و هر نوع علامت تجاری که فکر میکنید مربوط به آن باشد را مشخص کنید. غرفه کامل میتواند به تعادل کامل بین نام تجاری، نمایش محصول، و تبلیغات بازاریابی مستقیم مبتنی بر فروش فوکوس نماید.
از دادن هدایای تبلیغاتی مفید به نفع خود استفاده کنید
اکثر هدایای تبلیغاتی مجانی کار نمیکنند. با این حال ، برخی از هدایای تبلیغاتی به طور باور نکردنی در کمک به چشم اندازهای کسب وکار شما خوب هستند. یک هدیه ی تبلیغاتی برای شرکت کنندگان مفید و به یاد ماندنی است را انتخاب کنید و از برخی بازخورد جدی و اقدام فروش لذت خواهید برد. کلید یک بخشش بزرگ چیزی است که باعث میشود محصول مجانی شما چیزی باشد که مخاطب هدف شما یک نیاز فوری برای آن دارد. چیزهایی مثل اسباببازیهای باشکوه ممکن است جذاب به نظر برسند، اما آنها چیزی نیستند که بیشتر مشتریان به آن علاقه داشته باشند . هر چه باشد، زمانی که کل روز را برای نمایش دادن نمایش تجاری صرف میکنید، آیا میخواهید یک عروسک مجلل را باخود حمل کنید ? بهترین هدیه تبلیغاتی رایگان که مفید هستند و برای از حمل به اندازه کافی کوچک هستند. لطفا یک نیاز را پر کنید. چشمانداز شما از ۱۰ تا ۱۰۰ غرفه در طی زمان خود در یک نمایشگاه تجاری خواهد بود. یک خودکار با چاپ سفارشی به آنها بدهید و آنها چیزی خواهند داشت که در جیب آنها برای کل نمایشگاه تجاری باقی بماند و هر وقت یک یادداشت بردارند یادآوری فوری از شرکت تان می شود. فنجانهای و لیوان و ماگ هدایای محبوبی هستند که تنها زمانی استفاده میشوند کار آیی دارند. اکثر مردم به دنبال جمع کردن چند فنجان قهوه یا ماگ در طی یک کنفرانس نیستند، اما اگر شما بتوانید به طور هوشمندانه و زود به آنها کمک کنید، خیلی احتمال دارد که بعد از کنفرانس با هدایای تبلیغاتی شما از سالن خارج شوند. سایر هدایا در نمایشگاههای تجاری مانند ساک دستی های تبلیغاتی، جاکلیدی و غیره خیلی ایدهآل نیستند. در پایان نمایشگاه تجاری، متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها در سطل زباله قرار دارند. بهترین هدایای تبلیغاتی باید: کاربردی باشند، کوچک باشند و به اندازه کافی قابل استفاده باشند تا بتوان آنرا یک ابزار تجاری مفید دانست. لوازم جانبی گرانقیمت – چیزهایی مثل یواسبی، پاوربانک هستند. هدف یک بخشش سود آور است و خرج کردن پول برای هدایای رایگان میتواند به شما آسیب برساند و سودآوری شما از نمایشگاه تجاری تان را کاهش دهد. پس اهدای هدایا باید به گروهی از مشتریان بالقوه داده شوند که امکان بیشتری جهت تبدیل شدن به مشتری وفادار را داشته باشد. همچنین باید اهدای هدایای تبلیغاتی ارزان و کهنه مانند قلم های لیزری و یا اسباببازیهای پلاستیکی اجتناب ورزید و بدنبال ایده های بهتر باشید.
مسابقات و رقابتها بهترین بازخورد را دارند
رقابتهایی با جوایز با ارزش بالا مانند آی پد یا تلویزیون به بهترین شکل ممکن می تواند یک گروه بزرگ از مشتریان را هدف قرار دهد. از آنجا که هدف یک مسابقه، جذب مخاطبان بزرگ به جایگاه شما است، نباید رقابت به گونه ای باشد که در آن یک گروه خاص به محصول شما علاقه پیدا کنند. اگر محصول یا خدمات شما به مخاطبین گستردهای ارجاع داده شود، میتوانید از یک جایزه با ارزش بالا برای جذب هزاران نفر به غرفه تان استفاده کنید. جوایزی مانند iPads و کامپیوترهای لپتاپ برای تولید هزاران مشتری از مشتریان بالقوه.
مخاطبین خود را به فعل و انفعال متقابل تشویق کنید
هر چه غرفه تعامل بیشتری داشته باشد، تاثیر بیشتری در جذب مخاطب هدف تان خواهد داشت. چیزهایی مثل نمایش محصول و یا بهتر از آن محصولاتی که مشتریان میتوانند خودشان تست کنند، راههایی عالی برای ایجاد تعامل بیشتر و جذب مشتریان آتی هستند. اگر محصول شما یک ویژگی منحصر به فرد دارد که میتواند مخاطبین خود را تحتتاثیر قرار دهد، یکی از کارکنان شما یک نمایش زنده را اجرا کند. یک نمایش زنده که محصول را توضیح میدهد و آن را میفروشد، به خوبی در یک نمایشگاه تجاری کار میکند. یک رویکرد حتی بهتر این است که یک نمایش محصول زنده و نمونههایی که میتوانند امتحان کنند داشته باشید . اپل یک امپراتوری خرده فروشی چند میلیارد دلاری را با استفاده از استراتژی ساده اجازه دادن به مشتریان آتی برای آزمایش محصولات قبل از خرید، ساخته است. زمانی که محصول شما یک نقطه فروش منحصر به فرد دارد که آن را بهتر از هر چیزی که رقابت ارائه میکند، داشته باشد ، بهترین استراتژی فروش شما آن را به بخش مهمی از نمایشگاه تان تبدیل کردهاست.
آزمایش کردن ، به ویژه در مورد محصولات یا خدمات شرکت تان، یک راه عالی برای اضافه کردن تعامل به غرفه تان هستند. به جای اجرای یک رقابت معمولی برای یک آی پد یا یک کامپیوتر نوت بوک، رقابتی را کنار هم قرار دهید که به تازه واردان نیاز دارد تا چیزی درباره شرکت شما یاد بگیرند.
برخی سوالات در مورد فرم پرسش و پاسخ خود را در مورد محصول خود قرار دهید و توجه داشته باشید که تمام پاسخهای خود را میتوانید در نمایشگاه خود پیدا کنید. این باعث ایجاد انگیزه برای بررسی جایگاه شما و یادگیری بیشتر در مورد این که محصول شما چگونه میتواند به آنها کمک کند، میدهد.
اگر میتوانید ارزش محصول خود را با استفاده از یک نمایش یا آزمون نشان دهید، در موقعیت بسیار بهتری برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان خواهید بود. به یاد داشته باشید که نمایشهای تعاملی موفق، جمعیت را جذب خواهند کرد. بروشورهای شما باید به سوالات مشتریان پاسخ دهند و آنها را برای تیم فروش آماده کنید.
ایجاد محیط راحت برای شرکت کنندگان
یکی از بهترین روشها برای ایجاد یک نمایش تجاری تعاملی، ارائه صندلی راحت برای شرکت کنندگان است. خود را در کفشهای دیگران قرار دهید – پس از یک روز طولانی سرگردانی و ایستادن، هیچ چیز به اندازه یک مبل وسوسه انگیز نیست.
محصولات نمایشی خود را کنار یک مبل راحتی و یا صندلی راحتی قرار دهید و از شرکت کنندگان بخواهید که وارد شوند و آنها را امتحان کنند. اطمینان حاصل کنید که تیم فروش شما میداند که صندلیها فقط برای استراحت مشتریان هستند نه برای آرامش تیم فروش.
از تلاش برای طراحی یک طرح منحصر به فرد نترسید
اگر قصد فروش مستقیم و حداکثر بازدهی را دارید، بهترین انتخاب شما یکی است که محصول یا سرویس شما را در مرکز قرار میدهد. با این حال، اگر میخواهید توجه رسانهها و وبلاگ نویس را جلب کنید، ساختن یک غرفه منحصر به فرد ایده خوبی است. این غرفههای نمایشگاه تجاری منحصر به فرد نمونهای عالی از آن چیزی هستند که شما میتوانید با یک بودجه بزرگ و تمرکز بر روی طراحی خلاق به دست آورید. توجه داشته باشید که تقریبا تمام مثالها برای شرکتهای بزرگی هستند که به شدت بر فروش و فروش رسانهای تکیه میکنند، اهداف شما هستند. اگر پوشش رسانهای هدف شما است، با طراحی برجسته غرفه نمایشگاهی خود برای جلب توجه وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و مفسران صنعت ،تلاش کنید.